nyckelpigor?! ..

vadfan är detta nu ? det kryllar av dem på helsingborgsgator och det verkar bara som det är jag som ogillar dessa kryp!? .. Att ha dem runt sig i de mängder är faktiskt obehagligt. jag springer runder och viftar och har mig medans andra verkar tycka det är hur lugnt som helst att de pissar på en.. USCH FY ÖH jag tycker inte om dem för fem öre. OCH jag hoppas de tar sitt förnuft till fånga och ger sig av =)
läste nyss en artikel på helsingborgsdagblad om just detta och hittade ett par intressanta meningar; 

Nyckelpigor kan leva länge, rent av övervintra om de håller sig på ett område.
- Men så länge de flyger lever de farligt och dör.

Innan dess kan de ge sig på att bita folk.
- Det händer om de har brist på vatten och blir törstiga.


Ja de bits!!! OMG!

Ett annat djur som det kryllar av är blomsterflugor, men de bara stannar upp och tittar på en,. Det kan jag däremot leva med! / Anushejs

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback