midsommarafton..



Tänkte berätta lite kortfattat om midsommar.
Vaknade klockan 1000 av att man gapade om att det var frulle. Sen följde jag & nicole med mamma till Bårslöv för att lämna av lite saker inför kvällen. Sen rullade vi till citygross. Skulle handla lite blommor till kransarna och lite sånt smått o gott.
Plockade lite björk kvistar på vägen hem & lite så. Sen blev det STRESS. Alla skulle duscha och göra vid sig och vi hade bara en och en halv timme på oss innan vi skulle vara ute i bårre igen ;b Så kransarna gjorde vi hemma hos familjen hammarsköld för det hade verklligen inte hunnits med här hemma.

Väl klara skulle vi promenera till knutan nicole var den enda som orkade vänta på mig så vi gick tillsammans.
Jag hade mina SKYhöga skor vilket jag insåg sedan var helt fel skoval när man har bråttom och går i nedförsbacke, tur hade jag mina converse med mig ;)

När vi kom till festen kl 1400 bjöds det på vin öl och snaps och midsommar mat (som jag inte äter) käkade iaf några potatisar och gräddfil :) & drack cider som jag hade med mig.
Sedan satte vi igång med kransarna, jag nicole & amanda. Vi skulle följa med dem andra upp på bollevi för lite dans runt midsommarstången men vi hann aldrig. När vi kom fram stängde dem så det var bara att gå tillbaka. 
Stötte på min älskade lucas massvis med gånger då vi var i huset mittemot.
Han var inte helt säker på att han gillade kransen han fick av johan&ida, men när han såg att vi andra hade kransar så skulle han hela tiden visa att han också hade en minsann :) SÖTT.

När vi kom tillbaka kom jorgubbarna fram och en jordgubbstårta.
Jordgubbar är så jävla gott. Jag tog några med liiiiiite vaniljglass då jag absolut inte äter grädde hah.
Jag var så mätt efter potatisen innan så jag åt knappt några ;(

Halv 8 käkade vi grillade fläskytterfilé (tror jag) med bakpotatis och en koskosröra :) MUMMMAAA.
Det var riktigt gott och sen låg man golvad i en halvtimme typ.
Vi spelade kubb och drack. 2210 tog jag bussen till miatorp där riki och michelle mötte mig :D
Efter ett tag hemma hos niklas beslutar jag mig för att gå hem till sandy ett tag där även my var :) När jag kommer dit möts jag av halva gänget som skulle dra ner i stan. VEM FAN DRAR UT PÅ MIDSOMMAR? FAAAIL.
Tog en cider där och rökte två ciggs en gittade jag tillbaka till niklas, men det var typ helt dött där. Så vi var några som fortsatte hem till lillebrors syster :) Tog iaf taxi därifrån vid 4 tror jag och åkte hem till ploppebabybabe haha. Hoppade väl ner i sängen vid halv fem/fem. Det var en helt OK midsommar om ni frågar mig. Synd det bara var jag & michelle som stod och dansade på stolarna till hardstyle runt 0100 KYSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback